Przedszkole nr 8

im. Św. Jana Pawła II prowadzone przez Siostry Serafitki
Tel.: +48 33 842 33 20
przedsznr8@bielsko.opoka.org.pl

Grupa Aniołków

:) to my Aniołki- najmłodsza grupa. Rozpoczynamy swoją przygodę w przedszkolu. Jesteśmy bardzo ciekawi świata i wszystkiego co je otacza. Spędzamy dużo czasu na wspólnej zabawie, podcza której zdobywamy wiele umiejętności oraz uczymy się nawiązywać relacje z innymi dziećmi. Wszystkie działania zmierzają do poznania siebie, dostrzegania innych, poznania świata. Uwielbiamy zabawy na świeżym powietrzu. Po całym dniu pełnym wrażeń odpoczywamy na wygodnych leżakach słuchając bajek lub muzyki.

Listopad

2024

"Każdy może być świętym, jeśli tylko chce"

Tematyka kompleksowa:
  1. Na starej fotografii
  2. Jesienna muzyka
  3. Mali artyści
  4. Ciepło i miło
  5. Świąteczne pocztówki

.

Listopad

2024

"Każdy może być świętym, jeśli tylko chce"

Tematyka zajęć

  1. Na starej fotografii
  2. Jesienna muzyka
  3. Mali artyści
  4. Ciepło i miło
  5. Świąteczne pocztówki

Zadania wychowawczo – dydaktyczne i umiejętności dziecka:

.

Czerwiec

2024

*Błogosławieni czystego serca, ponieważ oni zobaczą Boga - Jezus

Tematyka kompleksowa:
  1. Jak powstaje…?
  2. Wielka wyprawa
  3. Smaki i zapachy lata
  4. Wakacyjne przygody

• kształtowanie wiedzy na temat zależności między pracą a wynagrodzeniem, • wzbogacanie wiedzy dotyczącej rodzajów zawodów • ćwiczenie umiejętności zachowania się w miejscach publicznych typu sklep • poznanie nazw instrumentów i sposobów wydobywania z nich dźwięków

• poznanie charakterystycznych miejsc / budowli świata • wzbogacanie zasobu słownictwa o nazwy środków komunikacji lądowej, morskiej i powietrznej • doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania wielkości • kształtowanie postawy otwartości na drugiego człowieka i kulturę, z której się wywodzi • poznanie znaczenia słowa sztuka, pobudzanie wyobraźni w kontakcie ze sztuką • rozwijanie układu ruchowego • poznanie nazw, wyglądu i smaku owoców dojrzewających latem, utrwalenie wiedzy na temat smaków i zapachów lata • rozwijanie kreatywności i zainteresowania otaczającym światem przyrody • utrwalenie wiedzy na temat zagrożeń i niebezpieczeństw związanych z wyjazdami wakacyjnymi oraz sposobów ich uniknięcia • rozwijanie umiejętności grafomotorycznych • poznawanie nazw miejsc wakacyjnego wypoczynku • wzbogacanie słownika czynnego

Razem z latem Sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

1.Chodzi złote lato w kapeluszu z kwiatów. W rękach ma latawiec, biega z nim po trawie.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja, Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.

  1. Czasem dla ochłody lato zjada lody. Zjada je powoli, gardło go nie boli.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja, Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.

WAKACJE I. Salach

Pojedziemy na wakacje razem z mamą, razem z tatą. Zabierzemy piłkę, namiot i skakankę. Co ty na to? Słońce, woda, las już czeka. Wszystkie dzieci woła. Zabawimy się wesoło przed powrotem do przedszkola

  1. Oddajemy cześć Sercu Pana Jezusa
  2. Naszą radością cieszymy Pana Jezusa
  3. W niedzielę odpoczywamy z Panem Jezusem
  4. W wakacje pamiętamy o Panu Bogu

Czerwiec

2024

*Błogosławieni czystego serca, ponieważ oni zobaczą Boga - Jezus

Tematyka zajęć

  1. Jak powstaje…?
  2. Wielka wyprawa
  3. Smaki i zapachy lata
  4. Wakacyjne przygody

Zadania wychowawczo – dydaktyczne i umiejętności dziecka:

• kształtowanie wiedzy na temat zależności między pracą a wynagrodzeniem, • wzbogacanie wiedzy dotyczącej rodzajów zawodów • ćwiczenie umiejętności zachowania się w miejscach publicznych typu sklep • poznanie nazw instrumentów i sposobów wydobywania z nich dźwięków

• poznanie charakterystycznych miejsc / budowli świata • wzbogacanie zasobu słownictwa o nazwy środków komunikacji lądowej, morskiej i powietrznej • doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania wielkości • kształtowanie postawy otwartości na drugiego człowieka i kulturę, z której się wywodzi • poznanie znaczenia słowa sztuka, pobudzanie wyobraźni w kontakcie ze sztuką • rozwijanie układu ruchowego • poznanie nazw, wyglądu i smaku owoców dojrzewających latem, utrwalenie wiedzy na temat smaków i zapachów lata • rozwijanie kreatywności i zainteresowania otaczającym światem przyrody • utrwalenie wiedzy na temat zagrożeń i niebezpieczeństw związanych z wyjazdami wakacyjnymi oraz sposobów ich uniknięcia • rozwijanie umiejętności grafomotorycznych • poznawanie nazw miejsc wakacyjnego wypoczynku • wzbogacanie słownika czynnego

WAKACJE I. Salach

Pojedziemy na wakacje razem z mamą, razem z tatą. Zabierzemy piłkę, namiot i skakankę. Co ty na to? Słońce, woda, las już czeka. Wszystkie dzieci woła. Zabawimy się wesoło przed powrotem do przedszkola

Razem z latem Sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

1.Chodzi złote lato w kapeluszu z kwiatów. W rękach ma latawiec, biega z nim po trawie.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja, Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.

  1. Czasem dla ochłody lato zjada lody. Zjada je powoli, gardło go nie boli.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja, Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.

  1. Oddajemy cześć Sercu Pana Jezusa
  2. Naszą radością cieszymy Pana Jezusa
  3. W niedzielę odpoczywamy z Panem Jezusem
  4. W wakacje pamiętamy o Panu Bogu

Maj

2024

Mario, proszę spraw, aby życie mi nie było obojętne, abym zawsze kochał to co piękne, pozostawił ciepły ślad na czyjejś ręce ...

Tematyka kompleksowa:
  1. Kto nam pomoże?
  2. Od pomysłu aż po dach
  3. Święto Rodziny
  4. Dzień Dziecka

• zapoznanie z sytuacjami wymagającymi interwencji służb ratunkowych • poznanie nazw zawodów z zakresu służb ratunkowych i numeru alarmowego 112 • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego • kształtowanie umiejętności zachowania się w czasie choroby i korzystania z apteczki • poznanie różnych typów budynków • kształtowanie umiejętności klasyfikowania domów ze względu na pełnioną funkcję i budowniczych • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami w sytuacji przegranej • kształtowanie poczucia przynależności do rodziny • rozwijanie ciekawości poznawczej i kreatywności poprzez eksperymentowanie • budzenie wrażliwości muzycznej • doskonalenie współpracy w grupie • zapoznanie się z tematyką praw i obowiązków dzieci • doskonalenie percepcji wzrokowej • rozwijanie sprawności ruchowej • rozwijanie umiejętności plastycznych i konstrukcyjnych

Mamo, mamo, czy Ty wiesz słowa Monika Kluza muzyka Mateusz Kluza

Mamo, mamo czy Ty wiesz, że ja bardzo kocham Cię mamo dzisiaj moje serce śpiewa Ci piosenkę la la la la la la dla ciebie śpiewam tak 2x Tato, Tato czy Ty wiesz, że ja bardzo kocham Cię Tato dzisiaj moje serce zagra Ci piosenkę la la la la la la dla Ciebie zagra tak 2x

Kochani Mamo i Tato za życie, za trud i poświęcenie, za noce nieprzespane, wysiłek i zmęczenie, my dzieci serdecznie Wam dziękujemy i z całego serca wdzięczność obiecujemy

  1. Maj - miesiąc Maryi
  2. Matka Boża jest naszą Matką
  3. Życzenia dla mojej mamy
  4. W Boże Ciało uczestniczymy w procesji

Maj

2024

Mario, proszę spraw, aby życie mi nie było obojętne, abym zawsze kochał to co piękne, pozostawił ciepły ślad na czyjejś ręce ...

Tematyka zajęć

  1. Kto nam pomoże?
  2. Od pomysłu aż po dach
  3. Święto Rodziny
  4. Dzień Dziecka

Zadania wychowawczo – dydaktyczne i umiejętności dziecka:

• zapoznanie z sytuacjami wymagającymi interwencji służb ratunkowych • poznanie nazw zawodów z zakresu służb ratunkowych i numeru alarmowego 112 • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego • kształtowanie umiejętności zachowania się w czasie choroby i korzystania z apteczki • poznanie różnych typów budynków • kształtowanie umiejętności klasyfikowania domów ze względu na pełnioną funkcję i budowniczych • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami w sytuacji przegranej • kształtowanie poczucia przynależności do rodziny • rozwijanie ciekawości poznawczej i kreatywności poprzez eksperymentowanie • budzenie wrażliwości muzycznej • doskonalenie współpracy w grupie • zapoznanie się z tematyką praw i obowiązków dzieci • doskonalenie percepcji wzrokowej • rozwijanie sprawności ruchowej • rozwijanie umiejętności plastycznych i konstrukcyjnych

Kochani Mamo i Tato za życie, za trud i poświęcenie, za noce nieprzespane, wysiłek i zmęczenie, my dzieci serdecznie Wam dziękujemy i z całego serca wdzięczność obiecujemy

Mamo, mamo, czy Ty wiesz słowa Monika Kluza muzyka Mateusz Kluza

Mamo, mamo czy Ty wiesz, że ja bardzo kocham Cię mamo dzisiaj moje serce śpiewa Ci piosenkę la la la la la la dla ciebie śpiewam tak 2x Tato, Tato czy Ty wiesz, że ja bardzo kocham Cię Tato dzisiaj moje serce zagra Ci piosenkę la la la la la la dla Ciebie zagra tak 2x

  1. Maj - miesiąc Maryi
  2. Matka Boża jest naszą Matką
  3. Życzenia dla mojej mamy
  4. W Boże Ciało uczestniczymy w procesji

Kwiecień

2024

Noc Wielkanocna jest nocą nadzwyczajną, kiedy moc zmartwychwstałego Chrystusa pokonuje ostatecznie siły ciemności i śmierci, zapala w sercach wierzących nadzieję i radość. (Jan Paweł II)

Tematyka kompleksowa:
  1. W kinie i teatrze
  2. Dbamy o naszą planetę
  3. Na wiosennej łące
  4. Majowe święta
  5. W świecie książek

• nabywanie wiedzy na temat kina i teatru • wdrażanie do właściwego zachowania się w instytucjach kultury • wzbogacanie zasobów słownictwa o nazwy lalek teatralnych i niektórych zawodów związanych z filmem i teatrem • doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami • poznanie pojęć globus, ekolog, ekologia • kształtowanie zachowań proekologicznych • nabycie wiedzy o odnawialnych źródłach energii • doskonalenie sprawności ruchowej, rozwijanie poczucia pulsu w muzyce • poznanie wyglądu i nazw wiosennych kwiatów • zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt (w tym owadów) żyjących na łące • nabywanie umiejętności określania odległości za pomocą wyrażeń bliżej, dalej, kształtowanie umiejętności starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych, • poznanie nazw i wyglądu symboli narodowych • kształtowanie poczucia przynależności do narodu • poznanie wyglądu i nazw wiosennych kwiatów • zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt (w tym owadów) żyjących na łące • nabywanie umiejętności określania odległości za pomocą wyrażeń bliżej, dalej, kształtowanie umiejętności starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych, • poznanie wybranych miast i stolicy Polski • rozbudzanie zainteresowania przeprowadzaniem prostych eksperymentów przyrodniczych • poznanie zasad prawidłowego korzystania z książek • uświadamianie wartości czytelnictwa w życiu człowieka • wdrażanie do poczucia odpowiedzialności za wspólne rzeczy • rozwijanie wyobraźni i kreatywności

,,Łąka" sł. Ewa Stadtmuller, muz. Jerzy Ostrowski

Leci siwa mgła do góry, wnet się zmieni w ciemne chmury. Pada deszczyk prosto z nieba, tego nam tu było trzeba.

Rośnie trawa ile zdoła, kwitną kwiaty, pachną zioła. Obudziły się biedronki, pszczoły, trzmiele oraz bąki.

Frunie motyl pod niebiosy, żabie chóry ćwiczą głosy. Środkiem łąki bociek człapie, zmykaj żabko , bo cię złapie.

„Biedronka” Danuta Gellnerowa

Biedroneczko, panieneczko, siedem kropek masz. Jeśli ładnie cię poproszę, czy mi jedną dasz?

– Nie dam, nie dam ci kropeczki. Mama patrzy z dala i kropeczek z sukieneczek dawać nie pozwala.

  1. Jezu, ufam Tobie! Zapoznanie z pojęciem Boże Miłosierdzie Zapoznanie z postacią św. s. Faustyny
  2. Śpiewamy dla Pana Jezusa Ukazanie śpiewu jako formy modlitwy Zachęcenie do wychwalania Pana Jezusa śpiewem
  3. Dziękujemy Panu Bogu za wiosnę Ukazanie prawdy, że z miłości do nas Pan Bóg stworzył świat i sprawił, że zmieniają się pory roku Wychowanie do dziękowania Panu Bogu i chwalenia go za stworzony świat i wiosnę
  4. Święta Rodzina żyła w Nazarecie Ukazanie Świętej Rodziny jako wzoru do naśladowania dla naszych rodzin Wychowanie do miłości w rodzinie

Kwiecień

2024

Noc Wielkanocna jest nocą nadzwyczajną, kiedy moc zmartwychwstałego Chrystusa pokonuje ostatecznie siły ciemności i śmierci, zapala w sercach wierzących nadzieję i radość. (Jan Paweł II)

Tematyka zajęć

  1. W kinie i teatrze
  2. Dbamy o naszą planetę
  3. Na wiosennej łące
  4. Majowe święta
  5. W świecie książek

Zadania wychowawczo – dydaktyczne i umiejętności dziecka:

• nabywanie wiedzy na temat kina i teatru • wdrażanie do właściwego zachowania się w instytucjach kultury • wzbogacanie zasobów słownictwa o nazwy lalek teatralnych i niektórych zawodów związanych z filmem i teatrem • doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami • poznanie pojęć globus, ekolog, ekologia • kształtowanie zachowań proekologicznych • nabycie wiedzy o odnawialnych źródłach energii • doskonalenie sprawności ruchowej, rozwijanie poczucia pulsu w muzyce • poznanie wyglądu i nazw wiosennych kwiatów • zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt (w tym owadów) żyjących na łące • nabywanie umiejętności określania odległości za pomocą wyrażeń bliżej, dalej, kształtowanie umiejętności starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych, • poznanie nazw i wyglądu symboli narodowych • kształtowanie poczucia przynależności do narodu • poznanie wyglądu i nazw wiosennych kwiatów • zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt (w tym owadów) żyjących na łące • nabywanie umiejętności określania odległości za pomocą wyrażeń bliżej, dalej, kształtowanie umiejętności starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych, • poznanie wybranych miast i stolicy Polski • rozbudzanie zainteresowania przeprowadzaniem prostych eksperymentów przyrodniczych • poznanie zasad prawidłowego korzystania z książek • uświadamianie wartości czytelnictwa w życiu człowieka • wdrażanie do poczucia odpowiedzialności za wspólne rzeczy • rozwijanie wyobraźni i kreatywności

„Biedronka” Danuta Gellnerowa

Biedroneczko, panieneczko, siedem kropek masz. Jeśli ładnie cię poproszę, czy mi jedną dasz?

– Nie dam, nie dam ci kropeczki. Mama patrzy z dala i kropeczek z sukieneczek dawać nie pozwala.

,,Łąka" sł. Ewa Stadtmuller, muz. Jerzy Ostrowski

Leci siwa mgła do góry, wnet się zmieni w ciemne chmury. Pada deszczyk prosto z nieba, tego nam tu było trzeba.

Rośnie trawa ile zdoła, kwitną kwiaty, pachną zioła. Obudziły się biedronki, pszczoły, trzmiele oraz bąki.

Frunie motyl pod niebiosy, żabie chóry ćwiczą głosy. Środkiem łąki bociek człapie, zmykaj żabko , bo cię złapie.

  1. Jezu, ufam Tobie! Zapoznanie z pojęciem Boże Miłosierdzie Zapoznanie z postacią św. s. Faustyny
  2. Śpiewamy dla Pana Jezusa Ukazanie śpiewu jako formy modlitwy Zachęcenie do wychwalania Pana Jezusa śpiewem
  3. Dziękujemy Panu Bogu za wiosnę Ukazanie prawdy, że z miłości do nas Pan Bóg stworzył świat i sprawił, że zmieniają się pory roku Wychowanie do dziękowania Panu Bogu i chwalenia go za stworzony świat i wiosnę
  4. Święta Rodzina żyła w Nazarecie Ukazanie Świętej Rodziny jako wzoru do naśladowania dla naszych rodzin Wychowanie do miłości w rodzinie

Marzec

2024

“Czy jesteś w stanie zaryzykować swoim życiem dla kogoś? Zaryzykuj życiem dla Jezusa.” – św. Jan Paweł II

Tematyka kompleksowa:
  1. Przebudzenie po zimie
  2. W wiosennym ogrodzie
  3. Od kurnika do świątecznego koszyka
  4. Wielkanoc tuż tuż

• poszerzenie wiedzy na temat zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną • kształtowanie umiejętności dostosowywania stroju do pogody • poznanie przysłowia W marcu jak w garncu • poznanie gatunków i odgłosów ptaków przylatujących wiosną • rozwijanie kreatywności i wyobraźni • poznanie etapów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie • poznanie nazw wiosennych kwiatów oraz warunków niezbędnych do ich wzrostu • zapoznanie z techniką siania nasion, utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi, • usprawnianie aparatu mowy • poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą • rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy gospodarza (rolnika) • poznanie tradycji wielkanocnych, wdrażanie do rozumienia wartości, jakie niesie kultywowanie tradycji • kształtowanie umiejętności wyodrębniania ze zbioru jednostki na podstawie podanej cechy • poznanie tradycji wielkanocnych, wdrażanie do rozumienia wartości, jakie niesie kultywowanie tradycji, • zapoznanie ze zwyczajami wykonywania pisanek. • zapoznanie z tradycjami przygotowywania wielkanocnych wypieków i potraw • rozwijanie poczucia rytmu

„Wiosenny ogródek” Sł.: Małgorzata Strzałkowska, muz. Jerzy Ostrowski

  1. Już z wysoka do nas mruga uśmiechnięta buzia słonka, czas w ogródku skopać grządki na sadzonki i nasionka!

Ref.: Nasturcje, stokrotki, marchewki, pietruszki ucieszą nam oczy, ucieszą nam brzuszki!

  1. W świeżej i pachnącej ziemi małe dziurki porobimy – tu nasionka posiejemy, tam sadzonki posadzimy!

Ref.: Nasturcje, stokrotki…

  1. Teraz ziemię podlejemy I będziemy patrzeć wiosną Jak się listki rozwijają Jak roślinki zdrowo rosną

Ref.: Nasturcje, stokrotki…

W naszym ogródeczku H. Zdzitowiecka

W naszym ogródeczku Zrobimy porządki – Zagrabimy ścieżki, Przekopiemy grządki

Na grządkach wyrośnie Fasolka, marchewka, Sałata i groszek, Czerwona rzodkiewka

W naszym ogródeczku Posiejemy kwiatki – będą nam pachniały Fiołki i bratki.

  1. Z radością witamy Pana Jezusa • Zapoznanie z wydarzeniem uroczystego wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy • Wychowanie do oddawania czci Panu Jezusowi
  2. Wielkie tajemnice Wielkiego Tygodnia • Poznanie co to jest Wielki Tydzień • Wychowanie do pielęgnowania tradycji święcenia pokarmów w Wielką Sobotę
  3. Odwiedzamy Boży Grób w kościele • Zapoznanie z wydarzeniem złożenia Pana Jezusa do grobu • Wychowanie do modlitwy przy Grobie Pana Jezusa w kościele
  4. Jezus żyje! Alleluja! • Ukazanie prawdy o Zmartwychwstaniu Pana Jezusa • Kształtowanie postawy radości ze Zmartwychwstania Pana Jezusa

Marzec

2024

“Czy jesteś w stanie zaryzykować swoim życiem dla kogoś? Zaryzykuj życiem dla Jezusa.” – św. Jan Paweł II

Tematyka zajęć

  1. Przebudzenie po zimie
  2. W wiosennym ogrodzie
  3. Od kurnika do świątecznego koszyka
  4. Wielkanoc tuż tuż

Zadania wychowawczo – dydaktyczne i umiejętności dziecka:

• poszerzenie wiedzy na temat zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną • kształtowanie umiejętności dostosowywania stroju do pogody • poznanie przysłowia W marcu jak w garncu • poznanie gatunków i odgłosów ptaków przylatujących wiosną • rozwijanie kreatywności i wyobraźni • poznanie etapów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie • poznanie nazw wiosennych kwiatów oraz warunków niezbędnych do ich wzrostu • zapoznanie z techniką siania nasion, utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi, • usprawnianie aparatu mowy • poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą • rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy gospodarza (rolnika) • poznanie tradycji wielkanocnych, wdrażanie do rozumienia wartości, jakie niesie kultywowanie tradycji • kształtowanie umiejętności wyodrębniania ze zbioru jednostki na podstawie podanej cechy • poznanie tradycji wielkanocnych, wdrażanie do rozumienia wartości, jakie niesie kultywowanie tradycji, • zapoznanie ze zwyczajami wykonywania pisanek. • zapoznanie z tradycjami przygotowywania wielkanocnych wypieków i potraw • rozwijanie poczucia rytmu

W naszym ogródeczku H. Zdzitowiecka

W naszym ogródeczku Zrobimy porządki – Zagrabimy ścieżki, Przekopiemy grządki

Na grządkach wyrośnie Fasolka, marchewka, Sałata i groszek, Czerwona rzodkiewka

W naszym ogródeczku Posiejemy kwiatki – będą nam pachniały Fiołki i bratki.

„Wiosenny ogródek” Sł.: Małgorzata Strzałkowska, muz. Jerzy Ostrowski

  1. Już z wysoka do nas mruga uśmiechnięta buzia słonka, czas w ogródku skopać grządki na sadzonki i nasionka!

Ref.: Nasturcje, stokrotki, marchewki, pietruszki ucieszą nam oczy, ucieszą nam brzuszki!

  1. W świeżej i pachnącej ziemi małe dziurki porobimy – tu nasionka posiejemy, tam sadzonki posadzimy!

Ref.: Nasturcje, stokrotki…

  1. Teraz ziemię podlejemy I będziemy patrzeć wiosną Jak się listki rozwijają Jak roślinki zdrowo rosną

Ref.: Nasturcje, stokrotki…

  1. Z radością witamy Pana Jezusa • Zapoznanie z wydarzeniem uroczystego wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy • Wychowanie do oddawania czci Panu Jezusowi
  2. Wielkie tajemnice Wielkiego Tygodnia • Poznanie co to jest Wielki Tydzień • Wychowanie do pielęgnowania tradycji święcenia pokarmów w Wielką Sobotę
  3. Odwiedzamy Boży Grób w kościele • Zapoznanie z wydarzeniem złożenia Pana Jezusa do grobu • Wychowanie do modlitwy przy Grobie Pana Jezusa w kościele
  4. Jezus żyje! Alleluja! • Ukazanie prawdy o Zmartwychwstaniu Pana Jezusa • Kształtowanie postawy radości ze Zmartwychwstania Pana Jezusa

Luty

2024

"Dzieci są nadzieją, która rozkwita wciąż na nowo, projektem, który nieustannie się urzeczywistnia, przyszłością, która pozostaje zawsze otwarta." - św. Jan Paweł II

Tematyka kompleksowa:

I. Karnawał II. W kosmosie III. Prehistoryczny świat IV. Pod ziemią, pod wodą

• zapoznanie ze znaczeniem słowa karnawał, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie twórczego myślenia • utrwalanie znajomości nazw kolorów, wzbogacanie słownictwa (konfetti, serpentyna) • poznanie tradycji związanych z tłustym czwartkiem, rozwijanie umiejętności wokalnych i pamięci muzycznej • poznanie miejsca Ziemi w Układzie Słonecznym oraz jej wyglądu z kosmosu, uzmysławianie zjawiska występowania dnia i nocy, pór roku oraz ich powtarzalności • rozbudzanie ciekawości poznawczej, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi w grupie • utrwalenie znajomości nazw i wyglądu figur geometrycznych (koła, kwadratu i trójkąta), kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, doskonalenie orientacji w przestrzeni • wzbogacanie zasobu słownictwa o pojęcia związane z badaniem przeszłości (muzeum Ziemi, odcisk, szkielet, paleontolog) • poznanie nazwy i specyfiki zawodu paleontologa, wdrażanie do odróżniania fikcji literackiej od rzeczy możliwych lub prawdopodobnych • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, usprawnianie aparatu artykulacyjnego • poznanie nazw dinozaurów i utrwalenie ich znajomości, poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat życia prehistorycznego, wprowadzenie pojęć: mięsożerny, roślinożerny, • poznawanie bogactw naturalnych – ich nazw, wyglądu, miejsc wydobycia i możliwości wykorzystania, • rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych • doskonalenie sprawności ruchowej, usprawnianie motoryki małej, • zapoznanie z niektórymi naturalnymi dźwiękami Ziemi, doskonalenie orientacji w przestrzeni i rozwijanie wyobraźni ruchowej

„Startujemy” Sł.: Agnieszka Filipowska, muz. Robert Dziekański

I. Spójrz w dół! Planeta Ziemia Błękitna jest od wody, A lasy i wzniesienia Dodają jej urody

Ref.: Zrobię dziś kosmiczny pojazd z prostokąta: Jeden trójkąt w górze dodam, dwa po bokach.

Niech rakieta mknie po niebie – to nie żart! Cztery, trzy, dwa, jeden, zero, start!

II. Pędzimy Drogą Mleczną Mijając gwiazd miliony, Gdzie Układ jest Słoneczny W kosmosie nieskończonym

III. Gdy z Ziemi patrzysz w gwiazdy, Na Księżyc czy planetę, Szczególik dojrzysz każdy, Zerkając przez lunetę.

Dinozaury – wierszyk masażyk A. Charęzińska

Wielkie gady, chyba wiecie? (dociskamy plecy pięściami) Królowały na tym świecie. Ostre zęby i pazury, (podszczypujemy / drapiemy plecy) Pochodziły z kredy, z jury… Pterozaury latające (muskamy plecy rękami) Plezjozaury pływające (dociśniętą pięść przesuwamy falistym ruchem) Stegozaury ostre kolce (uciskamy plecy palcami) A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko) Zauropody – ciężkie nogi (dociskamy plecy pięściami) Triceratops miał trzy rogi (uciskamy 3 palcami) Velociraptor szybko biegał (palce przebiegają szybko po plecach i głowie) A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)

  1. Środa Popielcowa • Poznanie znaczenia Środy Popielcowej • Zrozumienie symbolu posypania głowy popiołem w Środę Popielcową oraz fioletowego koloru szat liturgicznych kapłana
  2. W Wielkim Poście troszcz się • Poznanie co to jest Wielki Post i w jakim trwa czasie • Poznanie, w jaki sposób warto przygotowywać się do Wielkanocy, o co warto się zatroszczyć (modlitwa, jałmużna pokuta)
  3. Oddajemy cześć krzyżowi świętemu • Ukazanie krzyża jako znaku miłości Pana Jezusa do wszystkich ludzi • Kształtowanie postawy szacunku wobec krzyża świętego
  4. Idziemy do kościoła na drogę krzyżową • Zapoznanie z wydarzeniami drogi krzyżowej Pana Jezusa • Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Jezusowi za Jego cierpienie

Luty

2024

"Dzieci są nadzieją, która rozkwita wciąż na nowo, projektem, który nieustannie się urzeczywistnia, przyszłością, która pozostaje zawsze otwarta." - św. Jan Paweł II

Tematyka zajęć

I. Karnawał II. W kosmosie III. Prehistoryczny świat IV. Pod ziemią, pod wodą

Zadania wychowawczo – dydaktyczne i umiejętności dziecka:

• zapoznanie ze znaczeniem słowa karnawał, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie twórczego myślenia • utrwalanie znajomości nazw kolorów, wzbogacanie słownictwa (konfetti, serpentyna) • poznanie tradycji związanych z tłustym czwartkiem, rozwijanie umiejętności wokalnych i pamięci muzycznej • poznanie miejsca Ziemi w Układzie Słonecznym oraz jej wyglądu z kosmosu, uzmysławianie zjawiska występowania dnia i nocy, pór roku oraz ich powtarzalności • rozbudzanie ciekawości poznawczej, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi w grupie • utrwalenie znajomości nazw i wyglądu figur geometrycznych (koła, kwadratu i trójkąta), kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, doskonalenie orientacji w przestrzeni • wzbogacanie zasobu słownictwa o pojęcia związane z badaniem przeszłości (muzeum Ziemi, odcisk, szkielet, paleontolog) • poznanie nazwy i specyfiki zawodu paleontologa, wdrażanie do odróżniania fikcji literackiej od rzeczy możliwych lub prawdopodobnych • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, usprawnianie aparatu artykulacyjnego • poznanie nazw dinozaurów i utrwalenie ich znajomości, poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat życia prehistorycznego, wprowadzenie pojęć: mięsożerny, roślinożerny, • poznawanie bogactw naturalnych – ich nazw, wyglądu, miejsc wydobycia i możliwości wykorzystania, • rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych • doskonalenie sprawności ruchowej, usprawnianie motoryki małej, • zapoznanie z niektórymi naturalnymi dźwiękami Ziemi, doskonalenie orientacji w przestrzeni i rozwijanie wyobraźni ruchowej

Dinozaury – wierszyk masażyk A. Charęzińska

Wielkie gady, chyba wiecie? (dociskamy plecy pięściami) Królowały na tym świecie. Ostre zęby i pazury, (podszczypujemy / drapiemy plecy) Pochodziły z kredy, z jury… Pterozaury latające (muskamy plecy rękami) Plezjozaury pływające (dociśniętą pięść przesuwamy falistym ruchem) Stegozaury ostre kolce (uciskamy plecy palcami) A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko) Zauropody – ciężkie nogi (dociskamy plecy pięściami) Triceratops miał trzy rogi (uciskamy 3 palcami) Velociraptor szybko biegał (palce przebiegają szybko po plecach i głowie) A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)

„Startujemy” Sł.: Agnieszka Filipowska, muz. Robert Dziekański

I. Spójrz w dół! Planeta Ziemia Błękitna jest od wody, A lasy i wzniesienia Dodają jej urody

Ref.: Zrobię dziś kosmiczny pojazd z prostokąta: Jeden trójkąt w górze dodam, dwa po bokach.

Niech rakieta mknie po niebie – to nie żart! Cztery, trzy, dwa, jeden, zero, start!

II. Pędzimy Drogą Mleczną Mijając gwiazd miliony, Gdzie Układ jest Słoneczny W kosmosie nieskończonym

III. Gdy z Ziemi patrzysz w gwiazdy, Na Księżyc czy planetę, Szczególik dojrzysz każdy, Zerkając przez lunetę.

  1. Środa Popielcowa • Poznanie znaczenia Środy Popielcowej • Zrozumienie symbolu posypania głowy popiołem w Środę Popielcową oraz fioletowego koloru szat liturgicznych kapłana
  2. W Wielkim Poście troszcz się • Poznanie co to jest Wielki Post i w jakim trwa czasie • Poznanie, w jaki sposób warto przygotowywać się do Wielkanocy, o co warto się zatroszczyć (modlitwa, jałmużna pokuta)
  3. Oddajemy cześć krzyżowi świętemu • Ukazanie krzyża jako znaku miłości Pana Jezusa do wszystkich ludzi • Kształtowanie postawy szacunku wobec krzyża świętego
  4. Idziemy do kościoła na drogę krzyżową • Zapoznanie z wydarzeniami drogi krzyżowej Pana Jezusa • Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Jezusowi za Jego cierpienie

Styczeń

2024

„W tym objawiła się miłość Boga ku nam, że zesłał Syna swego Jednorodzonego na świat, abyśmy życie mieli dzięki Niemu.” 1J 4,9

Tematyka kompleksowa:
  1. Nowy Rok
  2. Zima wokół nas
  3. Dzień Babci i Dzień Dziadka
  4. Sporty zimowe
  5. Wszystko jest muzyką

• zapoznanie z rolą zegara; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie sprawności ruchowej • zapoznanie z cechami pór roku i zjawiskiem ich rytmiczności, poszerzanie doświadczeń plastycznych, usystematyzowanie wiadomości związanych z czasem i jego przemijaniem, stwarzanie okazji do zdobywania wiedzy za pomocą poznania wielozmysłowego, zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw • poznanie sposobów ochrony przed zimnem, rozwijanie umiejętności rozpoznawania części ubioru i podawania ich nazw, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze • poznanie właściwości śniegu i lodu, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i dotykowej, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości, budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach • zapoznanie ze znaczeniem pojęcia szacunek w odniesieniu do osób starszych, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, rozwijanie sprawności ruchowej, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych • zapoznanie z nową piosenką z repertuaru dziecięcego, kształtowanie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach muzycznych i językowych • zapoznanie z zasadami sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania własnych uczuć, doskonalenie sprawności fizycznej, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw • zapoznanie z nazwami olimpijskich dyscyplin sportowych, poszerzanie wiedzy związanej ze sportami zimowymi, rozwijanie zmysłu dotyku, utrwalanie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, zachęcanie do dzielenia się przyborami podczas wykonywania pracy plastycznych • poznanie nazw instrumentów, rozwijanie umiejętności naśladowania odgłosów, kształtowanie wrażliwości na dźwięki, rozwijanie sprawności ruchowej, utrwalenie znajomości zasad efektywnej komunikacji, budowanie postawy zaufania wobec rówieśników • poszerzanie wiedzy przyrodniczej poprzez rozpoznawanie odgłosów zwierząt, rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych, rozwijanie zmysłów, wdrażanie do podejmowania samodzielnych działań, zachęcanie do wyrażania ekspresji artystycznej, kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami związanymi z oczekiwaniem na swoją kolej

„Prezent dla Babci i Dziadziusia” Sł. i muz. A. Szewczyk

            Na, na, na, na              
            Na, na, na, na                                        /2x
            Na, na, na, na, na, na    

I. Ja wręczę Babci takie serduszko
Dam dziś Dziadkowi pyszne jabłuszko
Babcia rysunek kwiatka dostanie
Nawet Dziadkowi zrobię śniadanie

Ref: Prezent dla Babci i dla Dziadziusia
Kocha ich wnuczek i kocha wnusia /2x

             Na, na, na, na
             Na, na, na, na                  /2x
             Na, na, na, na, na, na 

II. Kilka podskoków zrobię dla Dziadka Dla Babci będzie jakaś zagadka Tysiąc buziaków dziś im prześlemy Babci, Dziadkowi śpiewać będziemy

Ref: Prezent dla Babci i dla Dziadziusia
Kocha ich wnuczek i kocha wnusia /4x

             Na, na, na, na
             Na, na, na, na                  /2x
             Na, na, na, na, na, na 

Życzenia Halina Fronczek

Niech słoneczko jasno świeci, zima pięknie śpiewa. A w przedszkolu przedszkolaki składają życzenia.

Wszystkim babciom, wszystkim dziadkom zdrowia, pomyślności. Uśmiechów na co dzień i dużo radości

  1. Trzej Królowie składają dary Panu Jezusowi • Zapoznanie z biblijnym opisem pokłonu Trzech Króli • Kształtowanie postawy uwielbiania Pana Jezusa
  2. Pan Jezus pomaga Matce Bożej • Ukazanie miłości i posłuszeństwa Pana Jezusa do swojej Matki • Zachęcenie do naśladowania Pana Jezusa
  3. Kochamy babcię i dziadka • Ukazanie prawdy, że Pan Jezus pragnie, abyśmy kochali babcię i dziadka • Kształtowanie postawy miłości i wdzięczności wobec babci i dziadka
  4. Święty Józef opiekunem Pana Jezusa • Ukazanie św. Józefa jako opiekuna Pana Jezusa • Kształtowanie postawy miłości wobec ojca

Styczeń

2024

„W tym objawiła się miłość Boga ku nam, że zesłał Syna swego Jednorodzonego na świat, abyśmy życie mieli dzięki Niemu.” 1J 4,9

Tematyka zajęć

  1. Nowy Rok
  2. Zima wokół nas
  3. Dzień Babci i Dzień Dziadka
  4. Sporty zimowe
  5. Wszystko jest muzyką

Zadania wychowawczo – dydaktyczne i umiejętności dziecka:

• zapoznanie z rolą zegara; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie sprawności ruchowej • zapoznanie z cechami pór roku i zjawiskiem ich rytmiczności, poszerzanie doświadczeń plastycznych, usystematyzowanie wiadomości związanych z czasem i jego przemijaniem, stwarzanie okazji do zdobywania wiedzy za pomocą poznania wielozmysłowego, zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw • poznanie sposobów ochrony przed zimnem, rozwijanie umiejętności rozpoznawania części ubioru i podawania ich nazw, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze • poznanie właściwości śniegu i lodu, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i dotykowej, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości, budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach • zapoznanie ze znaczeniem pojęcia szacunek w odniesieniu do osób starszych, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, rozwijanie sprawności ruchowej, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych • zapoznanie z nową piosenką z repertuaru dziecięcego, kształtowanie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach muzycznych i językowych • zapoznanie z zasadami sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania własnych uczuć, doskonalenie sprawności fizycznej, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw • zapoznanie z nazwami olimpijskich dyscyplin sportowych, poszerzanie wiedzy związanej ze sportami zimowymi, rozwijanie zmysłu dotyku, utrwalanie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, zachęcanie do dzielenia się przyborami podczas wykonywania pracy plastycznych • poznanie nazw instrumentów, rozwijanie umiejętności naśladowania odgłosów, kształtowanie wrażliwości na dźwięki, rozwijanie sprawności ruchowej, utrwalenie znajomości zasad efektywnej komunikacji, budowanie postawy zaufania wobec rówieśników • poszerzanie wiedzy przyrodniczej poprzez rozpoznawanie odgłosów zwierząt, rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych, rozwijanie zmysłów, wdrażanie do podejmowania samodzielnych działań, zachęcanie do wyrażania ekspresji artystycznej, kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami związanymi z oczekiwaniem na swoją kolej

Życzenia Halina Fronczek

Niech słoneczko jasno świeci, zima pięknie śpiewa. A w przedszkolu przedszkolaki składają życzenia.

Wszystkim babciom, wszystkim dziadkom zdrowia, pomyślności. Uśmiechów na co dzień i dużo radości

„Prezent dla Babci i Dziadziusia” Sł. i muz. A. Szewczyk

            Na, na, na, na              
            Na, na, na, na                                        /2x
            Na, na, na, na, na, na    

I. Ja wręczę Babci takie serduszko
Dam dziś Dziadkowi pyszne jabłuszko
Babcia rysunek kwiatka dostanie
Nawet Dziadkowi zrobię śniadanie

Ref: Prezent dla Babci i dla Dziadziusia
Kocha ich wnuczek i kocha wnusia /2x

             Na, na, na, na
             Na, na, na, na                  /2x
             Na, na, na, na, na, na 

II. Kilka podskoków zrobię dla Dziadka Dla Babci będzie jakaś zagadka Tysiąc buziaków dziś im prześlemy Babci, Dziadkowi śpiewać będziemy

Ref: Prezent dla Babci i dla Dziadziusia
Kocha ich wnuczek i kocha wnusia /4x

             Na, na, na, na
             Na, na, na, na                  /2x
             Na, na, na, na, na, na 
  1. Trzej Królowie składają dary Panu Jezusowi • Zapoznanie z biblijnym opisem pokłonu Trzech Króli • Kształtowanie postawy uwielbiania Pana Jezusa
  2. Pan Jezus pomaga Matce Bożej • Ukazanie miłości i posłuszeństwa Pana Jezusa do swojej Matki • Zachęcenie do naśladowania Pana Jezusa
  3. Kochamy babcię i dziadka • Ukazanie prawdy, że Pan Jezus pragnie, abyśmy kochali babcię i dziadka • Kształtowanie postawy miłości i wdzięczności wobec babci i dziadka
  4. Święty Józef opiekunem Pana Jezusa • Ukazanie św. Józefa jako opiekuna Pana Jezusa • Kształtowanie postawy miłości wobec ojca

Grudzień

2023

„Uczyńmy nasz adwent prawdziwą tęsknotą, prawdziwym wołaniem, by przyszedł Pan a On przyjdzie... i będzie święto!”. s. M. Laureta Kobylińska

Tematyka kompleksowa:
  1. Wiadomość z daleka
  2. Przygotowania do Świąt
  3. Hej, kolęda, kolęda!
  4. Świąteczny czas

• poznanie zawodów listonosza i kuriera, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie sprawności fizycznej, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w różnych zawodach • utrwalanie znajomości pojęć duży i mały, rozwijanie umiejętności różnicowania przedmiotów ze względu na wielkość • poznanie budowy piosenki, zapoznanie z instrumentem dętym – trąbką oraz symbolem Poczty Polskiej, rozwijanie wrażliwości i pamięci muzycznej, rozwijanie sprawności ruchowej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie mowy komunikatywnej i logicznego myślenia, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do pomagania rodzicom podczas przygotowań do świąt • poznanie charakterystycznych potraw wigilijnych, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie liczenia w zakresie 4, wzbudzenie zainteresowania eksperymentami, doskonalenie umiejętności sprawnego łączenia wspólnego koła • wdrażanie do uważnego słuchania słowa czytanego, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat werbalnie, a także przez pracę plastyczną, gest i mimikę, wdrażanie do niesienia pomocy smutnym i samotnym • utrwalenie znajomości wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do bycia życzliwym wobec siebie nie tylko od święta • utrwalenie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych: trójkąt, koło, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, wdrażanie do dostrzegania naprzemienności w tworzeniu rytmu, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw w sali i w ogrodzie • poznanie historii bożonarodzeniowej i wybranej kolędy, rozwijanie umiejętności wokalnych i językowych • rozwijanie umiejętności wokalnych i językowych, uzmysłowienie piękna kolęd rozwijanie sprawności ruchowej, • rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, wdrażanie do dostrzegania naprzemienności w tworzeniu rytmu, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw w sali i w ogrodzie • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej, rozwijanie sprawności manualnej, wdrażanie do współpracy

Wesołych Świąt sł., muz. A. Szewczyk

I Dookoła biało, pada, pada śnieg. W domu choineczka, przystrojona jest! A ja wyczekuję na ten jeden dzień ! W którym przy opłatku znów spotkamy się!

Ref.: A wtedy popłynie życzeń moc: Wesołych świąt! Wesołych świąt! I zaraz wszystkie smutki pójdą w kąt. Wesołych świąt! Wesołych świąt Radość świąteczna w nas zagości i nie zabraknie w nas miłości

II Dookoła biało, Pada, pada śnieg. Wszyscy gdzieś się spieszą przedświąteczny bieg. A ja wyczekuję na ten jeden dzień w którym przy opłatku znów spotkamy się

„Choinka“ Marta Galuby

Gdy święta nadejdą zimową porą, wszystkie dzieciaki choinkę ubiorą. Założą łańcuchy bombki błyszczące i powieszą na niej gwiazdki świecące.

1. Pan Bóg wybrał Maryję na Mamę Jezusa

  • Zapoznanie z prawdą, że Pan Bóg wybrał Maryję na Mamę Jezusa
  • Zachęcenie do naśladowania Maryi w posłuszeństwie wobec Pana Boga

2. Na świat przyjdzie Dziecię Boże

  • Ukazanie Adwentu jako czasu oczekiwania na Pana Jezusa
  • Kształtowanie postawy oczekiwania na Pana Jezusa

3. Pan Jezus przychodzi na świat

  • Zapoznanie z wydarzeniem narodzenia Pana Jezusa
  • Kształtowanie postawy wdzięczności za przyjście Pana Jezusa

4. Razem z pasterzami śpiewamy Panu Jezusowi

  • Ukazanie, że śpiewając kolędy dla Pana Jezusa, wyrażamy radość z Jego narodzenia
  • Kształtowanie postawy radosnego powitania Pana Jezusa

Grudzień

2023

„Uczyńmy nasz adwent prawdziwą tęsknotą, prawdziwym wołaniem, by przyszedł Pan a On przyjdzie... i będzie święto!”. s. M. Laureta Kobylińska

Tematyka zajęć

  1. Wiadomość z daleka
  2. Przygotowania do Świąt
  3. Hej, kolęda, kolęda!
  4. Świąteczny czas

Zadania wychowawczo – dydaktyczne i umiejętności dziecka:

• poznanie zawodów listonosza i kuriera, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie sprawności fizycznej, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w różnych zawodach • utrwalanie znajomości pojęć duży i mały, rozwijanie umiejętności różnicowania przedmiotów ze względu na wielkość • poznanie budowy piosenki, zapoznanie z instrumentem dętym – trąbką oraz symbolem Poczty Polskiej, rozwijanie wrażliwości i pamięci muzycznej, rozwijanie sprawności ruchowej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie mowy komunikatywnej i logicznego myślenia, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do pomagania rodzicom podczas przygotowań do świąt • poznanie charakterystycznych potraw wigilijnych, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie liczenia w zakresie 4, wzbudzenie zainteresowania eksperymentami, doskonalenie umiejętności sprawnego łączenia wspólnego koła • wdrażanie do uważnego słuchania słowa czytanego, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat werbalnie, a także przez pracę plastyczną, gest i mimikę, wdrażanie do niesienia pomocy smutnym i samotnym • utrwalenie znajomości wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do bycia życzliwym wobec siebie nie tylko od święta • utrwalenie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych: trójkąt, koło, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, wdrażanie do dostrzegania naprzemienności w tworzeniu rytmu, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw w sali i w ogrodzie • poznanie historii bożonarodzeniowej i wybranej kolędy, rozwijanie umiejętności wokalnych i językowych • rozwijanie umiejętności wokalnych i językowych, uzmysłowienie piękna kolęd rozwijanie sprawności ruchowej, • rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, wdrażanie do dostrzegania naprzemienności w tworzeniu rytmu, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw w sali i w ogrodzie • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej, rozwijanie sprawności manualnej, wdrażanie do współpracy

„Choinka“ Marta Galuby

Gdy święta nadejdą zimową porą, wszystkie dzieciaki choinkę ubiorą. Założą łańcuchy bombki błyszczące i powieszą na niej gwiazdki świecące.

Wesołych Świąt sł., muz. A. Szewczyk

I Dookoła biało, pada, pada śnieg. W domu choineczka, przystrojona jest! A ja wyczekuję na ten jeden dzień ! W którym przy opłatku znów spotkamy się!

Ref.: A wtedy popłynie życzeń moc: Wesołych świąt! Wesołych świąt! I zaraz wszystkie smutki pójdą w kąt. Wesołych świąt! Wesołych świąt Radość świąteczna w nas zagości i nie zabraknie w nas miłości

II Dookoła biało, Pada, pada śnieg. Wszyscy gdzieś się spieszą przedświąteczny bieg. A ja wyczekuję na ten jeden dzień w którym przy opłatku znów spotkamy się

1. Pan Bóg wybrał Maryję na Mamę Jezusa

  • Zapoznanie z prawdą, że Pan Bóg wybrał Maryję na Mamę Jezusa
  • Zachęcenie do naśladowania Maryi w posłuszeństwie wobec Pana Boga

2. Na świat przyjdzie Dziecię Boże

  • Ukazanie Adwentu jako czasu oczekiwania na Pana Jezusa
  • Kształtowanie postawy oczekiwania na Pana Jezusa

3. Pan Jezus przychodzi na świat

  • Zapoznanie z wydarzeniem narodzenia Pana Jezusa
  • Kształtowanie postawy wdzięczności za przyjście Pana Jezusa

4. Razem z pasterzami śpiewamy Panu Jezusowi

  • Ukazanie, że śpiewając kolędy dla Pana Jezusa, wyrażamy radość z Jego narodzenia
  • Kształtowanie postawy radosnego powitania Pana Jezusa

Listopad

2023

Przeznaczenie człowieka w zamyśle Boga zawiera współpanowanie z Bogiem po śmierci, życie z Nim nie tylko na ziemi, lecz w życiu przyszłym, odnowę stworzenia. Chrześcijanie wiedzą, że moc śmierci została pokonana przez zmartwychwstanie Jezusa: "Jeśli umieramy razem z Chrystusem, wierzymy, że z Nim również żyć będziemy." (Rz 6, 8) "Ani oko nie widziało, ani ucho nie słyszało, ani serce człowieka nie zdołało pojąć jak wielkie rzeczy przygotował Bóg tym, którzy Go miłują." (1Kor 2,9)

Tematyka kompleksowa:
  1. Mała i duża ojczyzna
  2. Deszczowa pogoda
  3. Przygotowania do zimy
  4. Nasze ciało

• poznanie niektórych pojęć związanych z tematem ojczyzny • rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych symboli narodowych • poszerzenie wiedzy o cechach charakterystycznych miasta i wsi • doskonalenie słuchu fonematycznego • przypomnienie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią • poznanie znaczenia słowa szaruga • nabywanie umiejętności określania kierunków w przestrzeni i podawania ich nazw • doskonalenie umiejętności pracy w parach • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych, poznanie zasad zachowania się w lesie • doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 5 • poszerzanie wiedzy na temat ptaków • rozwijanie sprawności ruchowej • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat • poznanie i utrwalenie znajomości nazw części ciała • rozwijanie umiejętności klasyfikacji • poznanie nazw różnych aktywności fizycznych • poznanie wybranych zasad zdrowego odżywiania • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych

1. Święci bardzo kochali Pana Boga

  • Ukazanie prawdy, że Pan Bóg każdego z nas wzywa do świętości
  • Kształtowanie postawy naśladowania świętych w codziennym życiu

2. Mam koleżanki i kolegów

  • Ukazanie prawdy, że każdy człowiek jest naszym bliźnim
  • Kształtowanie postawy miłości wobec bliźnich

3. Wszystkie stworzenia wychwalają Pana Boga

  • Ukazanie prawdy, że wszystkie stworzenia powinny wychwalać Pana Boga
  • Kształtowanie postawy wdzięczności wobec Pana Boga

4. W modlitwie uwielbiam Pana Boga

  • Ukazanie prawdy, że w modlitwie uwielbiamy Pana Boga
  • Wychowanie do codziennej modlitwy

Listopad

2023

Przeznaczenie człowieka w zamyśle Boga zawiera współpanowanie z Bogiem po śmierci, życie z Nim nie tylko na ziemi, lecz w życiu przyszłym, odnowę stworzenia. Chrześcijanie wiedzą, że moc śmierci została pokonana przez zmartwychwstanie Jezusa: "Jeśli umieramy razem z Chrystusem, wierzymy, że z Nim również żyć będziemy." (Rz 6, 8) "Ani oko nie widziało, ani ucho nie słyszało, ani serce człowieka nie zdołało pojąć jak wielkie rzeczy przygotował Bóg tym, którzy Go miłują." (1Kor 2,9)

Tematyka zajęć

  1. Mała i duża ojczyzna
  2. Deszczowa pogoda
  3. Przygotowania do zimy
  4. Nasze ciało

Zadania wychowawczo – dydaktyczne i umiejętności dziecka:

• poznanie niektórych pojęć związanych z tematem ojczyzny • rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych symboli narodowych • poszerzenie wiedzy o cechach charakterystycznych miasta i wsi • doskonalenie słuchu fonematycznego • przypomnienie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią • poznanie znaczenia słowa szaruga • nabywanie umiejętności określania kierunków w przestrzeni i podawania ich nazw • doskonalenie umiejętności pracy w parach • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych, poznanie zasad zachowania się w lesie • doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 5 • poszerzanie wiedzy na temat ptaków • rozwijanie sprawności ruchowej • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat • poznanie i utrwalenie znajomości nazw części ciała • rozwijanie umiejętności klasyfikacji • poznanie nazw różnych aktywności fizycznych • poznanie wybranych zasad zdrowego odżywiania • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych

1. Święci bardzo kochali Pana Boga

  • Ukazanie prawdy, że Pan Bóg każdego z nas wzywa do świętości
  • Kształtowanie postawy naśladowania świętych w codziennym życiu

2. Mam koleżanki i kolegów

  • Ukazanie prawdy, że każdy człowiek jest naszym bliźnim
  • Kształtowanie postawy miłości wobec bliźnich

3. Wszystkie stworzenia wychwalają Pana Boga

  • Ukazanie prawdy, że wszystkie stworzenia powinny wychwalać Pana Boga
  • Kształtowanie postawy wdzięczności wobec Pana Boga

4. W modlitwie uwielbiam Pana Boga

  • Ukazanie prawdy, że w modlitwie uwielbiamy Pana Boga
  • Wychowanie do codziennej modlitwy

Październik

2023

"MODLITWA RÓŻAŃCOWA jest metodą kontemplacji życia Chrystusa i pozwala Duchowi Świętemu na dokonywanie w nas przemiany z pomocą Matki Bożej. Odmawiajmy wytrwale różaniec we wspólnotach kościelnych i naszych rodzinach, w trakcie powtarzających wezwań zjednoczy on serca, doprowadzi do zgody, ożywi nadzieję i obdarzy nas wszystkich pokojem i radością Chrystusa, który dla nas narodził się, umarł i zmartwychwstał" św. Jan Paweł II

Tematyka kompleksowa:
  1. Jesień w sadzie
  2. Jesień w ogrodzie
  3. Jesienny krajobraz
  4. Jesienne zabawy
  5. W świecie wyobraźni

• poznanie nazw niektórych owoców dojrzewających jesienią oraz zwyczajów życia jeży, • rozwijanie sprawności ruchowej, • wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin • nabywanie wiedzy na temat wzrostu niektórych warzyw (nad ziemią, pod ziemią), • kształtowanie orientacji w przestrzeni • pobudzanie ciekawości badawczej • poszerzanie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie • poszerzanie zasobu słownictwa o pojęcia związane ze skarbami jesieni, • nabywanie świadomości pojęć: mniej, więcej, tyle samo • kształtowanie wrażliwości muzycznej • wzbudzanie poczucia sprawczości, własnej wartości i odpowiedzialności za innych • poszerzanie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie • wdrażanie do planowania pracy, rozwijanie samodzielności • rozwijanie słuchu muzycznego • kształtowanie wrażliwości i umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości • rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego • poznanie nazw niektórych instrumentów i sposobu grania na nich • poszerzanie zasobu słownictwa

Jesienna wyliczanka sł. Anna Bernat, muz. Barbara Kolago

  1. Co tam w koszu niesie dla nas pani Jesień? Wiemy, wiemy, dobrze wiemy pyszne jabłka zaraz zjemy! Ref.: Pysznych jabłek w koszu wiele zaraz z tobą się podzielę. Raz, dwa, trzy, (x2) pyszne jabłko zjadasz ty!
  2. Co tam w koszu niesie dla nas pani Jesień? Wiemy, wiemy, dobrze wiemy pyszne gruszki zaraz zjemy! Ref.: Pysznych gruszek w koszu wiele zaraz z tobą się podzielę. Raz, dwa, trzy, (x2) pyszną gruszkę zjadasz ty!
  3. Co tam w koszu niesie dla nas pani Jesień? Wiemy, wiemy, dobrze wiemy pyszne śliwki zaraz zjemy! Ref.: Pysznych śliwek w koszu wiele zaraz z tobą się podzielę. Raz, dwa, trzy, (x2) pyszną śliwkę zjadasz ty!

Złoty plecak Dorota Gellner

Dźwiga jesień plecak złoty Ale wcale nie wie o tym, Że przez dziurę w tym plecaku Wylatuje mnóstwo ptaków

Lecą ptaki pod słońce, Kapcie mają błyszczące. Lecą, lecą parami W kapeluszach z piórami!

Woła Jesień: - Co się dzieje? Czemu plecak wciąż maleje? Taki wielki był jak góra… Może jest w plecaku dziura?

Ale heca! Ale heca! Niesie Jesień pusty plecak. Był ogromny, a jest mały, No bo ptaki odleciały!

1. Anioł Stróż moim opiekunem

  • Ukazanie prawdy, że Pan Bóg opiekuje się nami przez Anioła Stróża
  • Kształtowanie postawy zaufania do Boga

2. Październik – miesiąc modlitwy różańcowej

  • Przybliżenie modlitwy różańcowej
  • Motywowanie do udziału w nabożeństwach różańcowych

3. Pan Bóg stworzył wszystkie zwierzęta

  • Ukazanie prawdy, że zwierzęta są stworzone przez Pana Boga
  • Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Bogu za zwierzęta

4. Pan Bóg stworzył człowieka

  • Ukazanie prawdy, że Pan Bóg stworzył człowieka
  • Kształtowanie postawy dziękczynienia Panu Bogu za dar życia

5. Ja i moja rodzina

  • Ukazanie prawdy, że w rodzinie najważniejsza jest miłość
  • Kształtowanie postawy szacunku wobec rodziny

Październik

2023

"MODLITWA RÓŻAŃCOWA jest metodą kontemplacji życia Chrystusa i pozwala Duchowi Świętemu na dokonywanie w nas przemiany z pomocą Matki Bożej. Odmawiajmy wytrwale różaniec we wspólnotach kościelnych i naszych rodzinach, w trakcie powtarzających wezwań zjednoczy on serca, doprowadzi do zgody, ożywi nadzieję i obdarzy nas wszystkich pokojem i radością Chrystusa, który dla nas narodził się, umarł i zmartwychwstał" św. Jan Paweł II

Tematyka zajęć

  1. Jesień w sadzie
  2. Jesień w ogrodzie
  3. Jesienny krajobraz
  4. Jesienne zabawy
  5. W świecie wyobraźni

Zadania wychowawczo – dydaktyczne i umiejętności dziecka:

• poznanie nazw niektórych owoców dojrzewających jesienią oraz zwyczajów życia jeży, • rozwijanie sprawności ruchowej, • wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin • nabywanie wiedzy na temat wzrostu niektórych warzyw (nad ziemią, pod ziemią), • kształtowanie orientacji w przestrzeni • pobudzanie ciekawości badawczej • poszerzanie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie • poszerzanie zasobu słownictwa o pojęcia związane ze skarbami jesieni, • nabywanie świadomości pojęć: mniej, więcej, tyle samo • kształtowanie wrażliwości muzycznej • wzbudzanie poczucia sprawczości, własnej wartości i odpowiedzialności za innych • poszerzanie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie • wdrażanie do planowania pracy, rozwijanie samodzielności • rozwijanie słuchu muzycznego • kształtowanie wrażliwości i umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości • rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego • poznanie nazw niektórych instrumentów i sposobu grania na nich • poszerzanie zasobu słownictwa

Złoty plecak Dorota Gellner

Dźwiga jesień plecak złoty Ale wcale nie wie o tym, Że przez dziurę w tym plecaku Wylatuje mnóstwo ptaków

Lecą ptaki pod słońce, Kapcie mają błyszczące. Lecą, lecą parami W kapeluszach z piórami!

Woła Jesień: - Co się dzieje? Czemu plecak wciąż maleje? Taki wielki był jak góra… Może jest w plecaku dziura?

Ale heca! Ale heca! Niesie Jesień pusty plecak. Był ogromny, a jest mały, No bo ptaki odleciały!

Jesienna wyliczanka sł. Anna Bernat, muz. Barbara Kolago

  1. Co tam w koszu niesie dla nas pani Jesień? Wiemy, wiemy, dobrze wiemy pyszne jabłka zaraz zjemy! Ref.: Pysznych jabłek w koszu wiele zaraz z tobą się podzielę. Raz, dwa, trzy, (x2) pyszne jabłko zjadasz ty!
  2. Co tam w koszu niesie dla nas pani Jesień? Wiemy, wiemy, dobrze wiemy pyszne gruszki zaraz zjemy! Ref.: Pysznych gruszek w koszu wiele zaraz z tobą się podzielę. Raz, dwa, trzy, (x2) pyszną gruszkę zjadasz ty!
  3. Co tam w koszu niesie dla nas pani Jesień? Wiemy, wiemy, dobrze wiemy pyszne śliwki zaraz zjemy! Ref.: Pysznych śliwek w koszu wiele zaraz z tobą się podzielę. Raz, dwa, trzy, (x2) pyszną śliwkę zjadasz ty!

1. Anioł Stróż moim opiekunem

  • Ukazanie prawdy, że Pan Bóg opiekuje się nami przez Anioła Stróża
  • Kształtowanie postawy zaufania do Boga

2. Październik – miesiąc modlitwy różańcowej

  • Przybliżenie modlitwy różańcowej
  • Motywowanie do udziału w nabożeństwach różańcowych

3. Pan Bóg stworzył wszystkie zwierzęta

  • Ukazanie prawdy, że zwierzęta są stworzone przez Pana Boga
  • Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Bogu za zwierzęta

4. Pan Bóg stworzył człowieka

  • Ukazanie prawdy, że Pan Bóg stworzył człowieka
  • Kształtowanie postawy dziękczynienia Panu Bogu za dar życia

5. Ja i moja rodzina

  • Ukazanie prawdy, że w rodzinie najważniejsza jest miłość
  • Kształtowanie postawy szacunku wobec rodziny

Wrzesień

2023

"Pozwólcie dzieciom przychodzić do mnie" - Jezus

Tematyka kompleksowa:
  1. Poznajmy się!
  2. W naszym przedszkolu
  3. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
  4. Bezpieczni na drodze
  1. Poznajmy się!  Integrowanie grupy  Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat  Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem  Nawiązywanie relacji rówieśniczych
  2. W naszym przedszkolu  Rozwijanie sprawności ruchowej  Podawanie nazwy kolorów  dokonywanie analizy sylabowe  rozwijanie i podawanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu
  3. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni  doskonalenie orientacji w schemacie ciała  wdrażanie do kulturalnego zachowania się  rozwijanie współpracy  poszerzenie wiedzy na temat dzieci w grupie  wzmacnianie wiary we własne możliwości
  4. Bezpieczni na drodze  poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze  rozwijanie umiejętności logicznego myślenia  rozwijanie umiejętności klasyfikacji  kształcenie słuchu muzycznego  rozpoznawanie i nazywanie wybranych znaków drogowych

Do przedszkola idzie maluch Sł. U. Piotrowska; muz. M. Melnicka – Sypko

  1. Do przedszkola idzie maluch, tup, tup, tup, tup Wszyscy dziś malucha chwalą, tup, tup, tup, tup
  2. Zna wierszyki i piosenki, la, la, la, la Zawsze chodzi uśmiechnięty, la, la, la, la
  3. Podskakują razem dzieci, hop, hop, hop, hop Bo tu bawią się najlepiej, hop, hop, hop, hop

Oto ja!

Hopsasa! Oto ja! Rączki dwie, nóżki dwie. Hopsasa! To się wie! Głowa dwoje uszu ma, oczy, broda, usta, nos no i włosów cała moc! Hopsasa! Oto ja!

  1. Spotykamy się z Panem Jezusem Cele:
  2. Ukazanie prawdy, że Pan Jezus chce się z nami spotykać
  3. Kształtowanie postawy wdzięczności za to, że możemy spotykać się z Panem Jezusem
  4. Pan Bóg daje nam cały świat Cele:
  5. Ukazanie prawdy, że cały świat dał nam Pan Bóg
  6. Kształtowanie postawy miłości i wdzięczności wobec Pana Boga
  7. Pan Bóg stworzył dzień i noc Cele:
  8. Przekazanie prawdy, że Pan Bóg stworzył dzień i noc
  9. Kształtowanie postawy wdzięczności wobec Pana Boga
  10. Pan Bóg dał kwiaty i drzewa Cele:
  11. Przekazanie prawdy, że kwiaty i drzewa dał nam Pan Bóg
  12. Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Bogu za kwiaty i drzewa

Wrzesień

2023

"Pozwólcie dzieciom przychodzić do mnie" - Jezus

Tematyka zajęć

  1. Poznajmy się!
  2. W naszym przedszkolu
  3. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
  4. Bezpieczni na drodze

Zadania wychowawczo – dydaktyczne i umiejętności dziecka:

  1. Poznajmy się!  Integrowanie grupy  Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat  Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem  Nawiązywanie relacji rówieśniczych
  2. W naszym przedszkolu  Rozwijanie sprawności ruchowej  Podawanie nazwy kolorów  dokonywanie analizy sylabowe  rozwijanie i podawanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu
  3. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni  doskonalenie orientacji w schemacie ciała  wdrażanie do kulturalnego zachowania się  rozwijanie współpracy  poszerzenie wiedzy na temat dzieci w grupie  wzmacnianie wiary we własne możliwości
  4. Bezpieczni na drodze  poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze  rozwijanie umiejętności logicznego myślenia  rozwijanie umiejętności klasyfikacji  kształcenie słuchu muzycznego  rozpoznawanie i nazywanie wybranych znaków drogowych

Oto ja!

Hopsasa! Oto ja! Rączki dwie, nóżki dwie. Hopsasa! To się wie! Głowa dwoje uszu ma, oczy, broda, usta, nos no i włosów cała moc! Hopsasa! Oto ja!

Do przedszkola idzie maluch Sł. U. Piotrowska; muz. M. Melnicka – Sypko

  1. Do przedszkola idzie maluch, tup, tup, tup, tup Wszyscy dziś malucha chwalą, tup, tup, tup, tup
  2. Zna wierszyki i piosenki, la, la, la, la Zawsze chodzi uśmiechnięty, la, la, la, la
  3. Podskakują razem dzieci, hop, hop, hop, hop Bo tu bawią się najlepiej, hop, hop, hop, hop
  1. Spotykamy się z Panem Jezusem Cele:
  2. Ukazanie prawdy, że Pan Jezus chce się z nami spotykać
  3. Kształtowanie postawy wdzięczności za to, że możemy spotykać się z Panem Jezusem
  4. Pan Bóg daje nam cały świat Cele:
  5. Ukazanie prawdy, że cały świat dał nam Pan Bóg
  6. Kształtowanie postawy miłości i wdzięczności wobec Pana Boga
  7. Pan Bóg stworzył dzień i noc Cele:
  8. Przekazanie prawdy, że Pan Bóg stworzył dzień i noc
  9. Kształtowanie postawy wdzięczności wobec Pana Boga
  10. Pan Bóg dał kwiaty i drzewa Cele:
  11. Przekazanie prawdy, że kwiaty i drzewa dał nam Pan Bóg
  12. Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Bogu za kwiaty i drzewa

Czerwiec

2023

„I cóż powiecie na to, że już się zbliża lato?” - Jan Brzechwa

Tematyka kompleksowa:
  1. Dzień Dziecka
  2. Wielka wyprawa
  3. Smaki i zapachy lata
  4. Wakacyjne przygody

• zapoznanie się z tematyką praw i obowiązków dzieci, kształtowanie świadomości korzystania ze swoich praw, rozwijanie umiejętności plastycznych, doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie i przestrzegania wspólnie ustalonych zasad • poznanie znaczenia słowa przyjaciel, doskonalenie umiejętności przeprowadzania analizy sylabowej, wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego, doskonalenie percepcji wzrokowej, zachęcanie do podejmowania wspólnych aktywności • poznanie charakterystycznych miejsc / budowli świata, rozwijanie świadomości różnorodności kulturowej, językowej ludzi żyjących na różnych kontynentach, poznanie pozawerbalnych sposobów na komunikowanie się z osobami mówiącymi w innych językach, budowanie szacunku do ludzi, kultur na innych kontynentach, ćwiczenie wczuwania się w emocje i uczucia innych • wzbogacanie zasobu słownictwa o nazwy środków komunikacji lądowej, morskiej i powietrznej, rozwijanie percepcji słuchowej, wdrażanie do uważnego słuchania i rozumienia tekstów literackich, rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat, rozwijanie zainteresowania podróżami, nauką płynącą z obcowania z przedstawicielami innych kultur, narodowości • utrwalanie wiedzy dotyczącej budowy domów w świecie ludzi i zwierząt, doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych, rozwijanie kreatywności, rozwijanie integracji sensorycznej, budowanie poczucia wspólnoty • poznanie znaczenia słowa sztuka, doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania i budowania wypowiedzi, pobudzanie wyobraźni w kontakcie ze sztuką, uwrażliwianie na piękno przyrody • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, utrwalenie wiedzy na temat zagrożeń i niebezpieczeństw związanych z wyjazdami wakacyjnymi oraz sposobów ich uniknięcia, kształtowanie umiejętności oceniania swojego zachowania i jego konsekwencji, doskonalenie znajomości i umiejętności bezwzględnego przestrzegania zasad bezpieczeństwa • poszerzenie wiedzy na temat gór w Polsce, poznanie zasad bezpiecznego zachowania się w górach, rozwijanie logicznego myślenia, wzbogacanie słownika czynnego, kształtowanie umiejętności zgodnej współpracy

Po zielonej łące, skaczą dwa zające Bocian dumnie kroczy, żuczek kulę toczy. (A ja wszystkich witam Was Tupnij, klaśnij, podskocz raz ) 2 razy

Co najbardziej lubią dzieci, wiesz to ty i wiem to ja Mieć przyjaciół wokół siebie i się bawić na 102 Nas na świecie są miliony i choć się różnimy tak Każdy bawić się uwielbia - śmiech i radość to nasz znak

Czerwiec

2023

„I cóż powiecie na to, że już się zbliża lato?” - Jan Brzechwa

Tematyka zajęć

  1. Dzień Dziecka
  2. Wielka wyprawa
  3. Smaki i zapachy lata
  4. Wakacyjne przygody

Zadania wychowawczo – dydaktyczne i umiejętności dziecka:

• zapoznanie się z tematyką praw i obowiązków dzieci, kształtowanie świadomości korzystania ze swoich praw, rozwijanie umiejętności plastycznych, doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie i przestrzegania wspólnie ustalonych zasad • poznanie znaczenia słowa przyjaciel, doskonalenie umiejętności przeprowadzania analizy sylabowej, wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego, doskonalenie percepcji wzrokowej, zachęcanie do podejmowania wspólnych aktywności • poznanie charakterystycznych miejsc / budowli świata, rozwijanie świadomości różnorodności kulturowej, językowej ludzi żyjących na różnych kontynentach, poznanie pozawerbalnych sposobów na komunikowanie się z osobami mówiącymi w innych językach, budowanie szacunku do ludzi, kultur na innych kontynentach, ćwiczenie wczuwania się w emocje i uczucia innych • wzbogacanie zasobu słownictwa o nazwy środków komunikacji lądowej, morskiej i powietrznej, rozwijanie percepcji słuchowej, wdrażanie do uważnego słuchania i rozumienia tekstów literackich, rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat, rozwijanie zainteresowania podróżami, nauką płynącą z obcowania z przedstawicielami innych kultur, narodowości • utrwalanie wiedzy dotyczącej budowy domów w świecie ludzi i zwierząt, doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych, rozwijanie kreatywności, rozwijanie integracji sensorycznej, budowanie poczucia wspólnoty • poznanie znaczenia słowa sztuka, doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania i budowania wypowiedzi, pobudzanie wyobraźni w kontakcie ze sztuką, uwrażliwianie na piękno przyrody • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, utrwalenie wiedzy na temat zagrożeń i niebezpieczeństw związanych z wyjazdami wakacyjnymi oraz sposobów ich uniknięcia, kształtowanie umiejętności oceniania swojego zachowania i jego konsekwencji, doskonalenie znajomości i umiejętności bezwzględnego przestrzegania zasad bezpieczeństwa • poszerzenie wiedzy na temat gór w Polsce, poznanie zasad bezpiecznego zachowania się w górach, rozwijanie logicznego myślenia, wzbogacanie słownika czynnego, kształtowanie umiejętności zgodnej współpracy

Co najbardziej lubią dzieci, wiesz to ty i wiem to ja Mieć przyjaciół wokół siebie i się bawić na 102 Nas na świecie są miliony i choć się różnimy tak Każdy bawić się uwielbia - śmiech i radość to nasz znak

Po zielonej łące, skaczą dwa zające Bocian dumnie kroczy, żuczek kulę toczy. (A ja wszystkich witam Was Tupnij, klaśnij, podskocz raz ) 2 razy