:) to my Aniołki- najmłodsza grupa. Rozpoczynamy swoją przygodę w przedszkolu. Jesteśmy bardzo ciekawi świata i wszystkiego co je otacza. Spędzamy dużo czasu na wspólnej zabawie, podcza której zdobywamy wiele umiejętności oraz uczymy się nawiązywać relacje z innymi dziećmi. Wszystkie działania zmierzają do poznania siebie, dostrzegania innych, poznania świata. Uwielbiamy zabawy na świeżym powietrzu. Po całym dniu pełnym wrażeń odpoczywamy na wygodnych leżakach słuchając bajek lub muzyki.
"Każdy może być świętym, jeśli tylko chce"
2024
"Każdy może być świętym, jeśli tylko chce"
Tematyka zajęć
.
*Błogosławieni czystego serca, ponieważ oni zobaczą Boga - Jezus
2024
*Błogosławieni czystego serca, ponieważ oni zobaczą Boga - Jezus
Tematyka zajęć
• kształtowanie wiedzy na temat zależności między pracą a wynagrodzeniem, • wzbogacanie wiedzy dotyczącej rodzajów zawodów • ćwiczenie umiejętności zachowania się w miejscach publicznych typu sklep • poznanie nazw instrumentów i sposobów wydobywania z nich dźwięków
• poznanie charakterystycznych miejsc / budowli świata • wzbogacanie zasobu słownictwa o nazwy środków komunikacji lądowej, morskiej i powietrznej • doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania wielkości • kształtowanie postawy otwartości na drugiego człowieka i kulturę, z której się wywodzi • poznanie znaczenia słowa sztuka, pobudzanie wyobraźni w kontakcie ze sztuką • rozwijanie układu ruchowego • poznanie nazw, wyglądu i smaku owoców dojrzewających latem, utrwalenie wiedzy na temat smaków i zapachów lata • rozwijanie kreatywności i zainteresowania otaczającym światem przyrody • utrwalenie wiedzy na temat zagrożeń i niebezpieczeństw związanych z wyjazdami wakacyjnymi oraz sposobów ich uniknięcia • rozwijanie umiejętności grafomotorycznych • poznawanie nazw miejsc wakacyjnego wypoczynku • wzbogacanie słownika czynnego
WAKACJE I. Salach
Pojedziemy na wakacje razem z mamą, razem z tatą. Zabierzemy piłkę, namiot i skakankę. Co ty na to? Słońce, woda, las już czeka. Wszystkie dzieci woła. Zabawimy się wesoło przed powrotem do przedszkola
Razem z latem Sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko
1.Chodzi złote lato w kapeluszu z kwiatów. W rękach ma latawiec, biega z nim po trawie.
Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja, Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.
Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja, Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.
Mario, proszę spraw, aby życie mi nie było obojętne, abym zawsze kochał to co piękne, pozostawił ciepły ślad na czyjejś ręce ...
2024
Mario, proszę spraw, aby życie mi nie było obojętne, abym zawsze kochał to co piękne, pozostawił ciepły ślad na czyjejś ręce ...
Tematyka zajęć
• zapoznanie z sytuacjami wymagającymi interwencji służb ratunkowych • poznanie nazw zawodów z zakresu służb ratunkowych i numeru alarmowego 112 • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego • kształtowanie umiejętności zachowania się w czasie choroby i korzystania z apteczki • poznanie różnych typów budynków • kształtowanie umiejętności klasyfikowania domów ze względu na pełnioną funkcję i budowniczych • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami w sytuacji przegranej • kształtowanie poczucia przynależności do rodziny • rozwijanie ciekawości poznawczej i kreatywności poprzez eksperymentowanie • budzenie wrażliwości muzycznej • doskonalenie współpracy w grupie • zapoznanie się z tematyką praw i obowiązków dzieci • doskonalenie percepcji wzrokowej • rozwijanie sprawności ruchowej • rozwijanie umiejętności plastycznych i konstrukcyjnych
Kochani Mamo i Tato za życie, za trud i poświęcenie, za noce nieprzespane, wysiłek i zmęczenie, my dzieci serdecznie Wam dziękujemy i z całego serca wdzięczność obiecujemy
Mamo, mamo, czy Ty wiesz słowa Monika Kluza muzyka Mateusz Kluza
Mamo, mamo czy Ty wiesz, że ja bardzo kocham Cię mamo dzisiaj moje serce śpiewa Ci piosenkę la la la la la la dla ciebie śpiewam tak 2x Tato, Tato czy Ty wiesz, że ja bardzo kocham Cię Tato dzisiaj moje serce zagra Ci piosenkę la la la la la la dla Ciebie zagra tak 2x
Noc Wielkanocna jest nocą nadzwyczajną, kiedy moc zmartwychwstałego Chrystusa pokonuje ostatecznie siły ciemności i śmierci, zapala w sercach wierzących nadzieję i radość. (Jan Paweł II)
2024
Noc Wielkanocna jest nocą nadzwyczajną, kiedy moc zmartwychwstałego Chrystusa pokonuje ostatecznie siły ciemności i śmierci, zapala w sercach wierzących nadzieję i radość. (Jan Paweł II)
Tematyka zajęć
• nabywanie wiedzy na temat kina i teatru • wdrażanie do właściwego zachowania się w instytucjach kultury • wzbogacanie zasobów słownictwa o nazwy lalek teatralnych i niektórych zawodów związanych z filmem i teatrem • doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami • poznanie pojęć globus, ekolog, ekologia • kształtowanie zachowań proekologicznych • nabycie wiedzy o odnawialnych źródłach energii • doskonalenie sprawności ruchowej, rozwijanie poczucia pulsu w muzyce • poznanie wyglądu i nazw wiosennych kwiatów • zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt (w tym owadów) żyjących na łące • nabywanie umiejętności określania odległości za pomocą wyrażeń bliżej, dalej, kształtowanie umiejętności starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych, • poznanie nazw i wyglądu symboli narodowych • kształtowanie poczucia przynależności do narodu • poznanie wyglądu i nazw wiosennych kwiatów • zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt (w tym owadów) żyjących na łące • nabywanie umiejętności określania odległości za pomocą wyrażeń bliżej, dalej, kształtowanie umiejętności starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych, • poznanie wybranych miast i stolicy Polski • rozbudzanie zainteresowania przeprowadzaniem prostych eksperymentów przyrodniczych • poznanie zasad prawidłowego korzystania z książek • uświadamianie wartości czytelnictwa w życiu człowieka • wdrażanie do poczucia odpowiedzialności za wspólne rzeczy • rozwijanie wyobraźni i kreatywności
„Biedronka” Danuta Gellnerowa
Biedroneczko, panieneczko, siedem kropek masz. Jeśli ładnie cię poproszę, czy mi jedną dasz?
– Nie dam, nie dam ci kropeczki. Mama patrzy z dala i kropeczek z sukieneczek dawać nie pozwala.
,,Łąka" sł. Ewa Stadtmuller, muz. Jerzy Ostrowski
Leci siwa mgła do góry, wnet się zmieni w ciemne chmury. Pada deszczyk prosto z nieba, tego nam tu było trzeba.
Rośnie trawa ile zdoła, kwitną kwiaty, pachną zioła. Obudziły się biedronki, pszczoły, trzmiele oraz bąki.
Frunie motyl pod niebiosy, żabie chóry ćwiczą głosy. Środkiem łąki bociek człapie, zmykaj żabko , bo cię złapie.
“Czy jesteś w stanie zaryzykować swoim życiem dla kogoś? Zaryzykuj życiem dla Jezusa.” – św. Jan Paweł II
2024
“Czy jesteś w stanie zaryzykować swoim życiem dla kogoś? Zaryzykuj życiem dla Jezusa.” – św. Jan Paweł II
Tematyka zajęć
• poszerzenie wiedzy na temat zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną • kształtowanie umiejętności dostosowywania stroju do pogody • poznanie przysłowia W marcu jak w garncu • poznanie gatunków i odgłosów ptaków przylatujących wiosną • rozwijanie kreatywności i wyobraźni • poznanie etapów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie • poznanie nazw wiosennych kwiatów oraz warunków niezbędnych do ich wzrostu • zapoznanie z techniką siania nasion, utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi, • usprawnianie aparatu mowy • poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą • rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy gospodarza (rolnika) • poznanie tradycji wielkanocnych, wdrażanie do rozumienia wartości, jakie niesie kultywowanie tradycji • kształtowanie umiejętności wyodrębniania ze zbioru jednostki na podstawie podanej cechy • poznanie tradycji wielkanocnych, wdrażanie do rozumienia wartości, jakie niesie kultywowanie tradycji, • zapoznanie ze zwyczajami wykonywania pisanek. • zapoznanie z tradycjami przygotowywania wielkanocnych wypieków i potraw • rozwijanie poczucia rytmu
W naszym ogródeczku H. Zdzitowiecka
W naszym ogródeczku Zrobimy porządki – Zagrabimy ścieżki, Przekopiemy grządki
Na grządkach wyrośnie Fasolka, marchewka, Sałata i groszek, Czerwona rzodkiewka
W naszym ogródeczku Posiejemy kwiatki – będą nam pachniały Fiołki i bratki.
„Wiosenny ogródek” Sł.: Małgorzata Strzałkowska, muz. Jerzy Ostrowski
Ref.: Nasturcje, stokrotki, marchewki, pietruszki ucieszą nam oczy, ucieszą nam brzuszki!
Ref.: Nasturcje, stokrotki…
Ref.: Nasturcje, stokrotki…
"Dzieci są nadzieją, która rozkwita wciąż na nowo, projektem, który nieustannie się urzeczywistnia, przyszłością, która pozostaje zawsze otwarta." - św. Jan Paweł II
I. Karnawał II. W kosmosie III. Prehistoryczny świat IV. Pod ziemią, pod wodą
2024
"Dzieci są nadzieją, która rozkwita wciąż na nowo, projektem, który nieustannie się urzeczywistnia, przyszłością, która pozostaje zawsze otwarta." - św. Jan Paweł II
Tematyka zajęć
I. Karnawał II. W kosmosie III. Prehistoryczny świat IV. Pod ziemią, pod wodą
• zapoznanie ze znaczeniem słowa karnawał, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie twórczego myślenia • utrwalanie znajomości nazw kolorów, wzbogacanie słownictwa (konfetti, serpentyna) • poznanie tradycji związanych z tłustym czwartkiem, rozwijanie umiejętności wokalnych i pamięci muzycznej • poznanie miejsca Ziemi w Układzie Słonecznym oraz jej wyglądu z kosmosu, uzmysławianie zjawiska występowania dnia i nocy, pór roku oraz ich powtarzalności • rozbudzanie ciekawości poznawczej, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi w grupie • utrwalenie znajomości nazw i wyglądu figur geometrycznych (koła, kwadratu i trójkąta), kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, doskonalenie orientacji w przestrzeni • wzbogacanie zasobu słownictwa o pojęcia związane z badaniem przeszłości (muzeum Ziemi, odcisk, szkielet, paleontolog) • poznanie nazwy i specyfiki zawodu paleontologa, wdrażanie do odróżniania fikcji literackiej od rzeczy możliwych lub prawdopodobnych • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, usprawnianie aparatu artykulacyjnego • poznanie nazw dinozaurów i utrwalenie ich znajomości, poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat życia prehistorycznego, wprowadzenie pojęć: mięsożerny, roślinożerny, • poznawanie bogactw naturalnych – ich nazw, wyglądu, miejsc wydobycia i możliwości wykorzystania, • rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych • doskonalenie sprawności ruchowej, usprawnianie motoryki małej, • zapoznanie z niektórymi naturalnymi dźwiękami Ziemi, doskonalenie orientacji w przestrzeni i rozwijanie wyobraźni ruchowej
Dinozaury – wierszyk masażyk A. Charęzińska
Wielkie gady, chyba wiecie? (dociskamy plecy pięściami) Królowały na tym świecie. Ostre zęby i pazury, (podszczypujemy / drapiemy plecy) Pochodziły z kredy, z jury… Pterozaury latające (muskamy plecy rękami) Plezjozaury pływające (dociśniętą pięść przesuwamy falistym ruchem) Stegozaury ostre kolce (uciskamy plecy palcami) A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko) Zauropody – ciężkie nogi (dociskamy plecy pięściami) Triceratops miał trzy rogi (uciskamy 3 palcami) Velociraptor szybko biegał (palce przebiegają szybko po plecach i głowie) A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)
„Startujemy” Sł.: Agnieszka Filipowska, muz. Robert Dziekański
I. Spójrz w dół! Planeta Ziemia Błękitna jest od wody, A lasy i wzniesienia Dodają jej urody
Ref.: Zrobię dziś kosmiczny pojazd z prostokąta: Jeden trójkąt w górze dodam, dwa po bokach.
Niech rakieta mknie po niebie – to nie żart! Cztery, trzy, dwa, jeden, zero, start!
II. Pędzimy Drogą Mleczną Mijając gwiazd miliony, Gdzie Układ jest Słoneczny W kosmosie nieskończonym
III. Gdy z Ziemi patrzysz w gwiazdy, Na Księżyc czy planetę, Szczególik dojrzysz każdy, Zerkając przez lunetę.
„W tym objawiła się miłość Boga ku nam, że zesłał Syna swego Jednorodzonego na świat, abyśmy życie mieli dzięki Niemu.” 1J 4,9
2024
„W tym objawiła się miłość Boga ku nam, że zesłał Syna swego Jednorodzonego na świat, abyśmy życie mieli dzięki Niemu.” 1J 4,9
Tematyka zajęć
• zapoznanie z rolą zegara; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie sprawności ruchowej • zapoznanie z cechami pór roku i zjawiskiem ich rytmiczności, poszerzanie doświadczeń plastycznych, usystematyzowanie wiadomości związanych z czasem i jego przemijaniem, stwarzanie okazji do zdobywania wiedzy za pomocą poznania wielozmysłowego, zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw • poznanie sposobów ochrony przed zimnem, rozwijanie umiejętności rozpoznawania części ubioru i podawania ich nazw, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze • poznanie właściwości śniegu i lodu, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i dotykowej, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości, budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach • zapoznanie ze znaczeniem pojęcia szacunek w odniesieniu do osób starszych, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, rozwijanie sprawności ruchowej, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych • zapoznanie z nową piosenką z repertuaru dziecięcego, kształtowanie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach muzycznych i językowych • zapoznanie z zasadami sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania własnych uczuć, doskonalenie sprawności fizycznej, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw • zapoznanie z nazwami olimpijskich dyscyplin sportowych, poszerzanie wiedzy związanej ze sportami zimowymi, rozwijanie zmysłu dotyku, utrwalanie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, zachęcanie do dzielenia się przyborami podczas wykonywania pracy plastycznych • poznanie nazw instrumentów, rozwijanie umiejętności naśladowania odgłosów, kształtowanie wrażliwości na dźwięki, rozwijanie sprawności ruchowej, utrwalenie znajomości zasad efektywnej komunikacji, budowanie postawy zaufania wobec rówieśników • poszerzanie wiedzy przyrodniczej poprzez rozpoznawanie odgłosów zwierząt, rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych, rozwijanie zmysłów, wdrażanie do podejmowania samodzielnych działań, zachęcanie do wyrażania ekspresji artystycznej, kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami związanymi z oczekiwaniem na swoją kolej
Życzenia Halina Fronczek
Niech słoneczko jasno świeci, zima pięknie śpiewa. A w przedszkolu przedszkolaki składają życzenia.
Wszystkim babciom, wszystkim dziadkom zdrowia, pomyślności. Uśmiechów na co dzień i dużo radości
„Prezent dla Babci i Dziadziusia” Sł. i muz. A. Szewczyk
Na, na, na, na
Na, na, na, na /2x
Na, na, na, na, na, na
I. Ja wręczę Babci takie serduszko
Dam dziś Dziadkowi pyszne jabłuszko
Babcia rysunek kwiatka dostanie
Nawet Dziadkowi zrobię śniadanie
Ref: Prezent dla Babci i dla Dziadziusia
Kocha ich wnuczek i kocha wnusia /2x
Na, na, na, na
Na, na, na, na /2x
Na, na, na, na, na, na
II. Kilka podskoków zrobię dla Dziadka Dla Babci będzie jakaś zagadka Tysiąc buziaków dziś im prześlemy Babci, Dziadkowi śpiewać będziemy
Ref: Prezent dla Babci i dla Dziadziusia
Kocha ich wnuczek i kocha wnusia /4x
Na, na, na, na
Na, na, na, na /2x
Na, na, na, na, na, na
„Uczyńmy nasz adwent prawdziwą tęsknotą, prawdziwym wołaniem, by przyszedł Pan a On przyjdzie... i będzie święto!”. s. M. Laureta Kobylińska
2023
„Uczyńmy nasz adwent prawdziwą tęsknotą, prawdziwym wołaniem, by przyszedł Pan a On przyjdzie... i będzie święto!”. s. M. Laureta Kobylińska
Tematyka zajęć
• poznanie zawodów listonosza i kuriera, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie sprawności fizycznej, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w różnych zawodach • utrwalanie znajomości pojęć duży i mały, rozwijanie umiejętności różnicowania przedmiotów ze względu na wielkość • poznanie budowy piosenki, zapoznanie z instrumentem dętym – trąbką oraz symbolem Poczty Polskiej, rozwijanie wrażliwości i pamięci muzycznej, rozwijanie sprawności ruchowej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie mowy komunikatywnej i logicznego myślenia, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do pomagania rodzicom podczas przygotowań do świąt • poznanie charakterystycznych potraw wigilijnych, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie liczenia w zakresie 4, wzbudzenie zainteresowania eksperymentami, doskonalenie umiejętności sprawnego łączenia wspólnego koła • wdrażanie do uważnego słuchania słowa czytanego, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat werbalnie, a także przez pracę plastyczną, gest i mimikę, wdrażanie do niesienia pomocy smutnym i samotnym • utrwalenie znajomości wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do bycia życzliwym wobec siebie nie tylko od święta • utrwalenie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych: trójkąt, koło, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, wdrażanie do dostrzegania naprzemienności w tworzeniu rytmu, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw w sali i w ogrodzie • poznanie historii bożonarodzeniowej i wybranej kolędy, rozwijanie umiejętności wokalnych i językowych • rozwijanie umiejętności wokalnych i językowych, uzmysłowienie piękna kolęd rozwijanie sprawności ruchowej, • rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, wdrażanie do dostrzegania naprzemienności w tworzeniu rytmu, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw w sali i w ogrodzie • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej, rozwijanie sprawności manualnej, wdrażanie do współpracy
„Choinka“ Marta Galuby
Gdy święta nadejdą zimową porą, wszystkie dzieciaki choinkę ubiorą. Założą łańcuchy bombki błyszczące i powieszą na niej gwiazdki świecące.
Wesołych Świąt sł., muz. A. Szewczyk
I Dookoła biało, pada, pada śnieg. W domu choineczka, przystrojona jest! A ja wyczekuję na ten jeden dzień ! W którym przy opłatku znów spotkamy się!
Ref.: A wtedy popłynie życzeń moc: Wesołych świąt! Wesołych świąt! I zaraz wszystkie smutki pójdą w kąt. Wesołych świąt! Wesołych świąt Radość świąteczna w nas zagości i nie zabraknie w nas miłości
II Dookoła biało, Pada, pada śnieg. Wszyscy gdzieś się spieszą przedświąteczny bieg. A ja wyczekuję na ten jeden dzień w którym przy opłatku znów spotkamy się
1. Pan Bóg wybrał Maryję na Mamę Jezusa
2. Na świat przyjdzie Dziecię Boże
3. Pan Jezus przychodzi na świat
4. Razem z pasterzami śpiewamy Panu Jezusowi
Przeznaczenie człowieka w zamyśle Boga zawiera współpanowanie z Bogiem po śmierci, życie z Nim nie tylko na ziemi, lecz w życiu przyszłym, odnowę stworzenia. Chrześcijanie wiedzą, że moc śmierci została pokonana przez zmartwychwstanie Jezusa: "Jeśli umieramy razem z Chrystusem, wierzymy, że z Nim również żyć będziemy." (Rz 6, 8) "Ani oko nie widziało, ani ucho nie słyszało, ani serce człowieka nie zdołało pojąć jak wielkie rzeczy przygotował Bóg tym, którzy Go miłują." (1Kor 2,9)
2023
Przeznaczenie człowieka w zamyśle Boga zawiera współpanowanie z Bogiem po śmierci, życie z Nim nie tylko na ziemi, lecz w życiu przyszłym, odnowę stworzenia. Chrześcijanie wiedzą, że moc śmierci została pokonana przez zmartwychwstanie Jezusa: "Jeśli umieramy razem z Chrystusem, wierzymy, że z Nim również żyć będziemy." (Rz 6, 8) "Ani oko nie widziało, ani ucho nie słyszało, ani serce człowieka nie zdołało pojąć jak wielkie rzeczy przygotował Bóg tym, którzy Go miłują." (1Kor 2,9)
Tematyka zajęć
• poznanie niektórych pojęć związanych z tematem ojczyzny • rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych symboli narodowych • poszerzenie wiedzy o cechach charakterystycznych miasta i wsi • doskonalenie słuchu fonematycznego • przypomnienie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią • poznanie znaczenia słowa szaruga • nabywanie umiejętności określania kierunków w przestrzeni i podawania ich nazw • doskonalenie umiejętności pracy w parach • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych, poznanie zasad zachowania się w lesie • doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 5 • poszerzanie wiedzy na temat ptaków • rozwijanie sprawności ruchowej • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat • poznanie i utrwalenie znajomości nazw części ciała • rozwijanie umiejętności klasyfikacji • poznanie nazw różnych aktywności fizycznych • poznanie wybranych zasad zdrowego odżywiania • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych
1. Święci bardzo kochali Pana Boga
2. Mam koleżanki i kolegów
3. Wszystkie stworzenia wychwalają Pana Boga
4. W modlitwie uwielbiam Pana Boga
"MODLITWA RÓŻAŃCOWA jest metodą kontemplacji życia Chrystusa i pozwala Duchowi Świętemu na dokonywanie w nas przemiany z pomocą Matki Bożej. Odmawiajmy wytrwale różaniec we wspólnotach kościelnych i naszych rodzinach, w trakcie powtarzających wezwań zjednoczy on serca, doprowadzi do zgody, ożywi nadzieję i obdarzy nas wszystkich pokojem i radością Chrystusa, który dla nas narodził się, umarł i zmartwychwstał" św. Jan Paweł II
2023
"MODLITWA RÓŻAŃCOWA jest metodą kontemplacji życia Chrystusa i pozwala Duchowi Świętemu na dokonywanie w nas przemiany z pomocą Matki Bożej. Odmawiajmy wytrwale różaniec we wspólnotach kościelnych i naszych rodzinach, w trakcie powtarzających wezwań zjednoczy on serca, doprowadzi do zgody, ożywi nadzieję i obdarzy nas wszystkich pokojem i radością Chrystusa, który dla nas narodził się, umarł i zmartwychwstał" św. Jan Paweł II
Tematyka zajęć
• poznanie nazw niektórych owoców dojrzewających jesienią oraz zwyczajów życia jeży, • rozwijanie sprawności ruchowej, • wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin • nabywanie wiedzy na temat wzrostu niektórych warzyw (nad ziemią, pod ziemią), • kształtowanie orientacji w przestrzeni • pobudzanie ciekawości badawczej • poszerzanie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie • poszerzanie zasobu słownictwa o pojęcia związane ze skarbami jesieni, • nabywanie świadomości pojęć: mniej, więcej, tyle samo • kształtowanie wrażliwości muzycznej • wzbudzanie poczucia sprawczości, własnej wartości i odpowiedzialności za innych • poszerzanie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie • wdrażanie do planowania pracy, rozwijanie samodzielności • rozwijanie słuchu muzycznego • kształtowanie wrażliwości i umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości • rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego • poznanie nazw niektórych instrumentów i sposobu grania na nich • poszerzanie zasobu słownictwa
Złoty plecak Dorota Gellner
Dźwiga jesień plecak złoty Ale wcale nie wie o tym, Że przez dziurę w tym plecaku Wylatuje mnóstwo ptaków
Lecą ptaki pod słońce, Kapcie mają błyszczące. Lecą, lecą parami W kapeluszach z piórami!
Woła Jesień: - Co się dzieje? Czemu plecak wciąż maleje? Taki wielki był jak góra… Może jest w plecaku dziura?
Ale heca! Ale heca! Niesie Jesień pusty plecak. Był ogromny, a jest mały, No bo ptaki odleciały!
Jesienna wyliczanka sł. Anna Bernat, muz. Barbara Kolago
1. Anioł Stróż moim opiekunem
2. Październik – miesiąc modlitwy różańcowej
3. Pan Bóg stworzył wszystkie zwierzęta
4. Pan Bóg stworzył człowieka
5. Ja i moja rodzina
"Pozwólcie dzieciom przychodzić do mnie" - Jezus
2023
"Pozwólcie dzieciom przychodzić do mnie" - Jezus
Tematyka zajęć
Oto ja!
Hopsasa! Oto ja! Rączki dwie, nóżki dwie. Hopsasa! To się wie! Głowa dwoje uszu ma, oczy, broda, usta, nos no i włosów cała moc! Hopsasa! Oto ja!
Do przedszkola idzie maluch Sł. U. Piotrowska; muz. M. Melnicka – Sypko
„I cóż powiecie na to, że już się zbliża lato?” - Jan Brzechwa
2023
„I cóż powiecie na to, że już się zbliża lato?” - Jan Brzechwa
Tematyka zajęć
• zapoznanie się z tematyką praw i obowiązków dzieci, kształtowanie świadomości korzystania ze swoich praw, rozwijanie umiejętności plastycznych, doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie i przestrzegania wspólnie ustalonych zasad • poznanie znaczenia słowa przyjaciel, doskonalenie umiejętności przeprowadzania analizy sylabowej, wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego, doskonalenie percepcji wzrokowej, zachęcanie do podejmowania wspólnych aktywności • poznanie charakterystycznych miejsc / budowli świata, rozwijanie świadomości różnorodności kulturowej, językowej ludzi żyjących na różnych kontynentach, poznanie pozawerbalnych sposobów na komunikowanie się z osobami mówiącymi w innych językach, budowanie szacunku do ludzi, kultur na innych kontynentach, ćwiczenie wczuwania się w emocje i uczucia innych • wzbogacanie zasobu słownictwa o nazwy środków komunikacji lądowej, morskiej i powietrznej, rozwijanie percepcji słuchowej, wdrażanie do uważnego słuchania i rozumienia tekstów literackich, rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat, rozwijanie zainteresowania podróżami, nauką płynącą z obcowania z przedstawicielami innych kultur, narodowości • utrwalanie wiedzy dotyczącej budowy domów w świecie ludzi i zwierząt, doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych, rozwijanie kreatywności, rozwijanie integracji sensorycznej, budowanie poczucia wspólnoty • poznanie znaczenia słowa sztuka, doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania i budowania wypowiedzi, pobudzanie wyobraźni w kontakcie ze sztuką, uwrażliwianie na piękno przyrody • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, utrwalenie wiedzy na temat zagrożeń i niebezpieczeństw związanych z wyjazdami wakacyjnymi oraz sposobów ich uniknięcia, kształtowanie umiejętności oceniania swojego zachowania i jego konsekwencji, doskonalenie znajomości i umiejętności bezwzględnego przestrzegania zasad bezpieczeństwa • poszerzenie wiedzy na temat gór w Polsce, poznanie zasad bezpiecznego zachowania się w górach, rozwijanie logicznego myślenia, wzbogacanie słownika czynnego, kształtowanie umiejętności zgodnej współpracy
Co najbardziej lubią dzieci, wiesz to ty i wiem to ja Mieć przyjaciół wokół siebie i się bawić na 102 Nas na świecie są miliony i choć się różnimy tak Każdy bawić się uwielbia - śmiech i radość to nasz znak
Po zielonej łące, skaczą dwa zające Bocian dumnie kroczy, żuczek kulę toczy. (A ja wszystkich witam Was Tupnij, klaśnij, podskocz raz ) 2 razy